Design giver os også muligheder for at reagere kreativt og holistisk på de udfordringer, som urbaniseringen medfører i vores hastigt voksende byer. Gennem et omfattende samarbejde med arkitekter og planlæggere kan vi levere teknologi og innovative løsninger, der hjælper med at skabe bymiljøer, der både fungerer bedre og er mere menneskelige.
Ved at gennemføre brugerundersøgelser og fokusgruppestudier samt i fællesskab skabe løsninger er vi i stand til at udvikle produkter af reel værdi. Denne tilgang til design, der er baseret på brugeren ønsker, giver os også større forståelse for kundernes og slutbrugernes behov.
Elegance og positive erfaringer
Selvom æstetik er en vigtig del af designet, er det ikke det eneste aspekt, vi tager højde for, når vi designer vores løsninger. Vi søger at begejstre alle sanser ved at kombinere elegant visuelt design med en positiv brugeroplevelse.
Før du f.eks. træder ind i en KONE-elevator, ønsker vi, at du får et positivt indtryk, mens du venter i lobbyen og dørene åbner lydløst. Når du træder indenfor, giver belysning, kvalitetsfinish og lækre mønstre en behagelig sanseoplevelse.
Håndplukket finish
KONEs globale designteam har ved hjælp af trendforskning i Asien, Europa og Nordamerika håndplukket farver, materialer og finish til KONEs designkollektion. Derfor er hvert enkelt element i det omfattende udvalg af lofter, vægmaterialer, gulve, håndlister, spejle og andet tilbehør helt i overensstemmelse med moderne smag.
Ud over den æstetiske oplevelse i elevatorstolen skal du kunne nå frem til destinationen uden at overveje, hvordan elevatoren betjenes – det skal være selvindlysende.
Vores elevatorers brugerinterfaces er testet indgående for at sikre, at de egner sig til formålene, er intuitive og nemme at bruge. Dertil kommer, at den jævne og støjsvage kørsel, præcise standsning samt jævne acceleration og deceleration leveres af et uhyre driftssikkert drivsystem og bremser, der gør kørslen endnu mere behagelig.
Inkorporeret design
Alle disse detaljer og meget mere synes at arbejde perfekt, næsten ubesværet sammen. De er rent faktisk resultatet af over en million timers omhyggelig planlægning og mange års intensiv forskning og afprøvning. Grunden er, at for os hos KONE er et godt design ikke bare en tilføjelse eller eftertanke – det er dybt forankret i alle løsninger.
Vi er blevet industriens førende inden for designinnovation, fordi vi i stedet for kun at bruge design til at skabe attraktive produkter søger at gøre et større indtryk.
Vi bestræber os på ikke kun at optimere brugeroplevelsen, men også den bredere urbane infrastruktur. Vi mener, at design kan spille en vigtig rolle for at skabe byer, der er bedre at bo i.
SLUT
Læs om, hvordan KONE People Flow Intelligence-løsninger muliggør intelligente bygninger til mere intelligente byer.
- Det bedste er gjort endnu bedre
I 2012 lancerede KONE en række elevatorer, der kombinerer klassens bedste miljøeffektivitet, industriens førende kørselskomfort og et prisbelønnet design. - Timo Tiainen
Director of Design Solutions - Prisbelønnet design
KONEs arbejde for at forene design og teknologi er belønnet med talrige priser fra Good Design over Red Dot til iF. Læs mere - KONE i Danmark
Læs mere om de løsninger og den service, der fås på det danske marked, på KONEs danske websted