Udfordringer
- Mulighed for forebyggende vedligeholdelse med henblik på at reducere nedetid og reparationer.
- Anvendelse af intelligente løsninger for at minimere antallet af uplanlagte stop.
- Maksimering af de installerede anlægs levetid.
Internet of Things (IoT) har fanget byggeriets og erhvervslivets opmærksomhed. Ejendomsselskabet Humlegården Fastigheter har allerede indført denne teknologi og deltager i et tidligt pilotprojekt med serviceydelsen KONE Care 24/7 Connected Services.
Når firmaer leder efter eksklusive kontorlokaler til leje i Stockholm, henvender de sig til Humlegården Fastigheter, ejendomsselskabet, der udlejer kontorer i nogle af byens mest eksklusive bygninger. Humlegårdens kunder forventer det bedste af det bedste. De kontaktede KONE i 2016 i deres søgen efter intelligent teknologi, der kunne forudsige problemer, før de sker, med det formål at forebygge elevatorproblemer. Humlegården havde været en vigtig kunde hos KONE i over 10 år og indfører gerne ny teknologi. Det udgjorde grundlaget for det, der skulle blive et af de første pilotprojekter med KONE Care 24/7 Connected Services, hvor KONE, Humlegården og IBM sammen udviklede en kraftfuld ny applikation til IoT via KONEs 24/7 Connected Services-system.