Design elevatorer med nye KONE Studio Prøv

Gripen udviklede sin egen app til elevatorerne

Moderniserede elevatorer gør hverdagen mere smidig

Det hele begyndte, da det viste sig, at byggefirmaet, der var ansvarlig for projektet i Ladugårdsängen i Örebro, havde gjort en fejl, der påvirkede nødtelefonerne i elevatorerne.

Erik Harlefelt kunne forbinde KONEs elevatorer med sin egen app
Erik Harlefelt kunne forbinde KONEs elevatorer med sin egen app

Foreningen kunne så vælge at montere stærkere antenner på taget af elevatorerne eller at opgradere elevatorerne til 4G-nettet. Da både 2G- og 3G-nettet skulle udfases inden for få år, valgte Gripen 1 at satse på fremtiden.

Erik Harlefelt, daværende formand for foreningen, så flere muligheder for at få gavn af opgraderingen:
- Jeg havde tidligere udviklet den app, foreningen brugte, og det var oplagt, at beboerne skulle kunne bruge den samme app til også at få information om elevatorerne og deres drift. Det var ret nemt at tilføje en funktion, så nu er der endnu en ekstra knap i appen, der hedder Elevatorer.

Med elevatorfunktionen i appen kan beboerne se status på elevatorerne, og hvis der er et problem, kan de se, om der er tilkaldt en tekniker fra KONE. Men appen er også et praktisk værktøj i beboernes hverdag. De kan fx bestille elevatorkørsel i appen, så elevatoren er på plads, når de træder ud af deres lejlighed.

Ikke flere uautoriserede kælderbesøg!

Med Brfify-appen kan beboerne tage elevatoren
Med Brfify-appen kan beboerne tage elevatoren

- Tidligere havde vi problemer med uvedkommende i kælderrummene. Vi fik hjælp af KONE til at installere elevatorkoder og det afholdt de uvedkommende fra at komme, men det var lidt besværligt for os beboere at skulle indtaste koden, hver gang vi ville i kælderen. Nu kan vi i stedet klikke på en knap i appen og komme ned i kælderen uden at skulle indtaste en kode, og det har været meget populært, fortæller Erik.

I sit arbejde med appen har Erik haft tæt kontakt med det lokale KONE-team i Örebro.

- Hos KONE sætter jeg pris på, at de er på forkant med tingene, men også at de er meget lydhøre. Vi har haft en god dialog med det lokale team og fået al den hjælp, vi har haft brug for. Jeg anbefaler virkelig andre ejer- og boligforeninger med KONE-elevatorer at kontakte deres lokale KONE-repræsentant og diskutere de løsninger, der kan udvikles med de opdaterede og opkoblede elevatorer.

Vil du vide mere om, hvad digitale elevatorer kan gøre for dig?

Lad os tale sammen!

Kontakt os allerede i dag, og få mere at vide om vores tjenester. Du vil blive kontaktet snarest muligt af en af vores engagerede KONE-eksperter.

Sample form






+45







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Installing new equipment in an existing building|Repairing or upgrading existing equipment|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services|Other
Equipment/service type *|Elevators|Autowalks|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|People Flow planning|Other


Bemærk venligst, at vi indsamler dine personlige data, når du udfylder denne kontaktformular. For yderligere information om databehandling, venligst se vores fortrolighedserklæring.


Cookies

Vi anvender cookies til at optimere hjemmesiden og give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Klik på feltet 'Accepter', hvis du er okay med dette og accepterer alle cookies. Du er også velkommen til at læse mere om vores datahåndtering i vores fortrolighedserklæring.